2012年4月28日 星期六

Somebody That I Used To Know



很喜歡這首歌
節奏是那麼的愉快,歌詞是那麼的有趣~
曲和詞有種反差感,很喜歡 XDD
MV也很有趣,歌手 Gotye 的眼睛好漂亮
 Gotye 和 Kimbra 唱歌時的表情也表現得很好
單是看他們的臉也已經覺得是很好看 MV XDD

簡單翻譯了一下歌詞大意
**************************************


Somebody That I Used To Know
Gotye (feat. Kimbra)


Now and then I think of when we were together
偶然想起我們還在一起的時候

Like when you said you felt so happy you could die
就像是你說幸福的要死的時候

Told myself that you were right for me
我告訴自己你就是我要找的人

But felt so lonely in your company
但其實跟你在一起我還是會感到孤獨

But that was love and it's an ache I still remember
但那就是愛,是不能忘記的疼

***


You can get addicted to a certain kind of sadness
有時候人會沈迷於某種痛苦之中

Like resignation to the end
就像我忍耐到最後一樣

Always the end
直到最後

So when we found that we could not make sense
我們發現我們之間毫無意義

Well you said that we would still be friends
你說我們還可以當普通朋友

But I'll admit that I was glad that it was over
老實說,我承認我感覺舒了一口氣

***


But you didn't have to cut me off
但你不用當我死吧 (不用裝作不認識我)

Make out like it never happened
就像我們之間的事從沒發生過

And that we were nothing
就像我們從來什麼都不是

And I don't even need your love
我並不需要你的愛

But you treat me like a stranger
但你視我如陌路人

And that feels so rough
這是如此難受啊

You didn't have to stoop so low
你不用把我們的關係弄得如此糟糕

Have your friends collect your records
你叫你朋友來拿你的唱片

And then change your number
然後改你的手機號碼

I guess that I don't need that though
其實我不需要你的新手機號碼

Now you're just somebody that I used to know
現在你只是我曾經認識的某人而已

***

Now and then I think of all the times you screwed me over
偶然想起我們吵架的日子 (你令我發火的日子)

But had me believing it was always something that I'd done
而你總是說都是我做成的

And I don't wanna live that way
我不想再過這樣的日子

Reading into every word you say
認真理解你所說的每一個字

You said that you could let it go
你說你可以放手

And I wouldn't catch you hung up on somebody that you used to know...
而我也不想再看到你對那個你曾經認識的某人有任何依戀

***


But you didn't have to cut me off
但你不用遠離我吧

Make out like it never happened
就像我們之間的事從沒發生過

And that we were nothing
就像我們從來什麼都不是

And I don't even need your love
我並不需要你的愛

But you treat me like a stranger
但你視我如陌路人

And that feels so rough
這是如此難受啊

You didn't have to stoop so low
你不用把我們的關係弄得如此糟糕

Have your friends collect your records
你的朋友得到你的新資料了嗎?

And then change your number
還有更改你的手機號碼

I guess that I don't need that though
我猜我不需要你的新手機號碼

Now you're just somebody that I used to know
現在你只是我曾經認識的某人而已


I used to know
我曾經認識的

That I used to know
那個我曾經認識的


Somebody...
某人
 
**************************************
 
冷漠有時候是比憎恨更令人難受的對待呢

沒有留言:

張貼留言